Dolar 31,0391
Euro 33,6226
Altın 2.032,18
BİST 9.374,20
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 18°C
Az Bulutlu
İstanbul
18°C
Az Bulutlu
Paz 16°C
Pts 13°C
Sal 15°C
Çar 14°C

Kalbinizi seviyorsanız haftada 2 gün balık yiyin!

Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Hülya Yiğit, balık tüketiminin püf noktaları hakkında bilgi verdi.

Kalbinizi seviyorsanız haftada 2 gün balık yiyin!
REKLAM ALANI
2 Şubat 2024 15:20
11


Balıklar varlıklı protein içeriklerinin yanı sıra kalsiyum, iyot ve Omega-3 yağ asitlerinin de güçlü kaynaklarından olduğunu söz eden uzmanlar, birçok klinik çalışmanın sistemli balık tüketiminin kalp krizi ve felç riskini azalttığını, bilişsel aktiviteleri arttırdığını bildirdiğini söylüyor. 

Kalp damar sıhhati açısından birçok faydası bulunan Omega-3 yağ asitlerinin keten tohumu, ceviz, semizotu üzere bitkisel kaynaklı besinlerde de bulunduğunu lisana getiren Beslenme ve Diyet Uzmanı Hülya Yiğit, “Omega-3 yağ asitlerinin varlıklı kaynağı olan yağlı balıklar; haftada en az 2 gün 150-200 gram olarak beslenmede yer almalı.” dedi.

Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Hülya Yiğit, balık tüketiminin püf noktaları hakkında bilgi verdi.

Balıklar protein, kalsiyum, iyot ve Omega-3 zengini

Ülkemizde bilhassa kış aylarında sık tüketilen protein kaynakları ortasında balıkların yer aldığını söz eden Beslenme ve Diyet Uzmanı Hülya Yiğit, “Balıklar güçlü protein içeriklerinin yanı sıra kalsiyum, iyot ve Omega-3 yağ asitlerinin de varlıklı kaynaklarındandır. Birçok klinik çalışma sistemli balık tüketiminin kalp krizi ve felç riskini azalttığını, bilişsel aktiviteleri arttırdığını bildiriyor.” dedi.

Haftada en az 2 gün balık 

Kalp damar sıhhati açısından birçok faydası bulunan Omega-3 yağ asitlerinin; keten tohumu, ceviz, semizotu üzere bitkisel kaynaklı besinlerde de bulunduğunu lakin beden tarafından emilimlerinin düşük olduğunu lisana getiren Beslenme ve Diyet Uzmanı Hülya Yiğit, “Bu nedenle Omega-3 yağ asitlerinin varlıklı kaynağı olan yağlı balıklar; haftada en az 2 gün 150-200 gram olarak beslenmede yer almalıdır.” diye konuştu.

Balık satın alırken ve tüketirken nelere dikkat edilmeli

Yaşamın her periyodunda balık tüketebileceğini kaydeden Beslenme ve Diyet Uzmanı Hülya Yiğit, balık satın alırken ve tüketirken nelere dikkat edilmesi ve hangi balıkların tercih edilmesi, hangilerinden uzak durulması gerektiğini de şöyle anlattı:

-Öncelikle balığın tazeliğinden emin olunmalıdır. Bayat balığın kokusu daha serttir ve gözleri parlaklığını kaybetmiştir, yavaşça bastırdığınızda dokunulan yer içe çöker. Ayrıyeten taze balıkların solungaçları bayat olanlara nazaran daha kırmızıdır.

-Mevsim balıkları tercih edilmelidir. Genelde büyük ve iri balıkların, beden için toksik olan civa içerme ihtimalleri daha yüksektir. Bu nedenle küçük ve yüzey balıkları tercih edilmelidir. Örneğin bu aylarda; uskumru, palamut ve istavrit tüketim açısından uygundur.

Son kullanma tarihleri yakın olan ton balıklarına histamin uyarısı

-Mevsim balıklarına ulaşamıyorsak dondurulmuş balıklar da tercih edilebilir. Dondurulmuş balıklar sanılanın tersine; tazeyken dondurulabileceği için büyük bir besin kıymeti kaybı yoktur. Lakin soğuk zincir korunamamış ise sıhhat açısından risk oluşturabilir. Bu nedenle muteber satıcılara yönelmekte yarar vardır. 

-Taze balık yerine, kolay ve pratik olması açısından ton balıkları da sık tercih edilmektedir. Son kullanma tarihleri yakın vakitte olan ton balıklarının histamin içeriklerinin artmış olma ihtimali vardır. Bu nedenle şayet ton balığı satın alınacak ise etiketleri incelenmelidir.

İdeal olan fırında yahut buharda pişirme 

-Balıklar pişirilirken, kızartma formülü tercih edilmemelidir. Bilhassa Omega-3 yağ asitlerinden faydalanmak için ülkü olan fırında yahut buharda pişirme usullerini tercih etmektir.

-Balık tüketirken daha tok hissetmek için yanında salata ve limon bulundurulmalıdır. Salatada ve limonda bulunan C vitamini balıktaki birçok vitamin ve mineral ile sinerjik tesir oluşturacak

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.