Dolar 32,2200
Euro 35,0544
Altın 2.523,01
BİST 10.643,58
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 22°C
Az Bulutlu
İstanbul
22°C
Az Bulutlu
Sal 24°C
Çar 21°C
Per 22°C
Cum 23°C

Mobil oyun satışları son dört yılın en düşük rakamlarını gördü, PC oyunları 2023’e damga vurdu

Sürdürülebilir başarıyı hedefleyen ve küresel bir marka olma yolunda ilerleyen oyunfor.com’un yayınladığı 2023 oyun satışı raporuna nazaran, 2023 yılında taşınabilir oyun satışları büyük ölçüde gerilerken, PC ve konsol oyun satışları yükselişe geçti.

Mobil oyun satışları son dört yılın en düşük rakamlarını gördü, PC oyunları 2023’e damga vurdu
REKLAM ALANI
8 Ocak 2024 12:24
29

Sürdürülebilir başarıyı hedefleyen ve küresel bir marka olma yolunda ilerleyen oyunfor.com’un yayınladığı 2023 oyun satışı raporuna nazaran, 2023 yılında taşınabilir oyun satışları büyük ölçüde gerilerken, PC ve konsol oyun satışları yükselişe geçti.

2023 Türkiye oyun pazarındaki değişimleri daha ayrıntılı incelediğimizde, evvelki yıllara nazaran bir düşüş yaşandığını gözlemliyoruz. Bilhassa 2019’dan itibaren süratle yükselen oyun alışverişleri, 2022’ye kadar taşınabilir oyunların tesiriyle tepe yapmıştı fakat 2023’te, döviz kurlarındaki artış ve oyun yapımcılarının Türkiye’ye özel aldığı olumsuz kararlarla birlikte negatif bir ivme yaşandı. Bu olumsuz tabloya karşın PC oyunları bu yıl da artış gösterdi. 2023 yılında satışların bir evvelki yıla nazaran düşük olmasının en büyük nedeni taşınabilir oyun satışlarındaki gerileme olarak gösterilebilir.

Kategorik dağılım
2023 yılında taşınabilir oyunlar, geçtiğimiz yıla nazaran %14’lük bir düşüşle son dört yılın en düşük satış sayılarını gördü. Bunda döviz kurlarındaki artış ve birçok taşınabilir oyun firmasının Türkiye’ye özel yerelleştirme yapmaması tesirli olmuş üzere gözüküyor.

Mobil oyunlardaki alışverişlerin çoğunluğu ise -geçen yıl olduğu üzere yine- Google Play, yani Android tabanlı taşınabilir aygıtlar üzerinden yapıldı ama evvelki ylın %88’lik satış oranı %58’e geriledi. iOS tabanlı taşınabilir aygıtlar ise büyük bir yükselişle satışlardan %42’lik bir hisse aldı.

PLATFORM

2020

2021

2022

2023

PC

%26

%20

%21

%30

Konsol

%22

%19

%20

%25

Mobil

%52

%61

%59

%45

Tüm kategorilerde en çok oyun içi satış yapılan 10 oyun
En çok alışveriş yapılan oyunlar listesinde Valorant, PUBG Mobile, League of Legends üzere tanıdık isimler yer alıyor. Bu liste içinde dikkat çeken en değerli ayrıntı ise taşınabilir oyunların hala değerli bir yer tutması ve birinci onda dört adet taşınabilir oyunun bulunması.

1.      Valorant

2.      PUBG Mobile

3.      League of Legends

4.      Garena Free Fire

5.      Roblox

6.      Mobile Legends

7.      World of Warcraft

8.      Metin2

9.      Counter-Strike

10.    Lords Mobile

2023 Yılında en çok alışveriş yapılan oyun mağazası

1.      Steam

2.      Microsoft Store

3.      Apple Store

4.      Google Play Store

5.      Gameforge Store

İllere nazaran dağılım

Oyun alışverişlerinde 2023 yılında da İstanbul’un liderliği devam ediyor. İstanbul’u, Ankara, Antalya, İzmir ve Bursa takip etti. 

#

2020

2021

2022

2023

1

İstanbul

İstanbul

İstanbul

İstanbul

2

Ankara

Ankara

Ankara

Ankara

3

İzmir

İzmir

İzmir

Antalya

4

Bursa

Bursa

Bursa

İzmir

5

Antalya

Antalya

Antalya

Bursa

Yaş aralığına nazaran dağılım
2023 yılında toplam oyun alışverişlerinin değerli bir çoğunluğu 21-30 yaş aralığındaki oyuncular tarafından yapıldı.

YAŞ

2020

2021

2022

2023

18-21

%4

%5

%4

%3

21-30

%45

%45

%47

%49

30+

%51

%50

%49

%48

Cinsiyete nazaran dağılım

Kadınların oyunlara olan ilgisi ise yavaş bir biçimde artmaya devam ediyor ve 2023’te toplam oyun alışverişlerinin %33’ünü kapsamış durumda.

CİNSİYET

2020

2021

2022

2023

KADIN

%33

%30

%32

%33

ERKEK

%67

%70

%68

%67

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.